разработки уроков и воспитательных мероприятий

Тема. Гімнастика
Інтегрований урок фізичної культури, математики та англійської мови в 5 класі
Завдання уроку:
1) повторити фізкультхвилинку під музичний супровід англійською мовою та слова з англійської мови з теми «Спорт і спортивні ігри»;
2) закріпити запис числа за допомогою розрядних доданків і виконання вправ на гімнастичних лавах під час естафет;
3) формувати стійку мотивацію щодо збереження здоров′я , гармонійного розвитку здібностей і психічних якостей учнів;
4) розвивати швидкість, спритність та координаційні якості;
5) виховувати почуття взаємодопомоги, любов до фізичної культури.
Інвентар: аудіозаписи із засобами їх відтворення, картки з видами спорту, фітболи, карточки з написами англійською мовою, математичні завдання, маркери, обручі, завдання спортивної вікторини, гімнастичні лави, фішки, мильні бульбашки

Частини уроку
Зміст
Дозування
Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина (14-15хв)
1.Шикування в одну шеренгу, привітання, повідомлення завдань уроку.
До 30 с
Звернути увагу на шикування та дисципліну.

2.Учитель. Сьогодні до нас завітало багато гостей. Ми радо вітаємо їх і запрошуємо в подорож.
·     Що таке подорож?
·     Хто з вас уже подорожував?
·     Які існують подорожі? У подорож вирушають лише здорові люди.

До 30 с


3.Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) – Перш ніж вирушати у мандри перевіримо пульс за 10 с
До 30 с
Отриманий результат помножити на 6. У нормі – 80-90 уд/хв

4.Повороти на місці, перешикування з однієї шеренги в дві, з однієї колони в дві.
До 30 с
Досягати чіткості та узгодженості виконання


5.Різновиди ходьби (звичайна; на носках; на   п ′ятках; на зовнішній стороні стопи; на внутрішній стороні стопи.
1-2 хв
В обхід залою, тримати дистанцію, спину тримати рівно


6.Біг ( звичайний, змійкою.)
1-2  хв
У повільному темпі.


7.Загальнорозвивальні вправи у русі.
До 3 хв
Тримаємо дистанцію, чітко виконуємо вправи, дотримуємося правил безпеки.


8.Фізкультхвилинка під музичний супровід.
– Наша подорож розпочинається. Перша зупинка –« Веселинка».
До 4 хв
Під музичний супровід співати англійською мовою. Стежити за чіткістю виконання вправ.

Основна частина (25-27 хв)
1.Перешикування в дві колони
До 30 с
Стати до лінії старту




2. –Ми знаходимося на зупинці «Розумників». Естафета «Відгадай вид спорту» (конкурс на знання спортивних ігор англійською).
3-4 хв
Кожен учень стрибає на фітболі до обруча, бере напис англійською мовою, біжить прикріпляє його до відповідного малюнку, біжить назад бере фітбол і фінішує, передаючи наступному. Капітани перевіряють результати.


3.Наступна зупинка –«Кмітливих винахідників». «Математична естафета».
3-4 хв
На стіні прикріплюють математичні завдання. За сигналом перший учасник біжить до стіни, розв’язує завдання, повертається назад і передає естафету наступному. Після завершення естафети перевіряються завдання відзначаючи кількість правильних відповідей.


4.Гра в шашки командою.
4-5 хв
Капітани стають біля дощок з шашками протилежних команд. За сигналом перший гравець біжить до дошки, робить хід та біжить назад, передаючи естафету наступному. Потім біжить наступний і теж робить хід. Капітани грають весь час до закінчення гри. Перемагає та команда, яка перша закінчить гру.


5.-Тепер наближаємося до зупинки «Уважних».Спортивна вікторина
До 2 хв
Перемагає команда, яка швидко та правильно відповість на запитання. Орієнтовні запитання
-Скільки гравців грає у



 баскетбол? (5)
–Скільки кілець на олімпійському прапорі? (5)
–Скільки гравців грає у волейбол?(6)
–Скільки гравців на футбольному полі в одній команді? (11)


6.-Ми дісталися зупинки «Активних і спортивних», на якій з′ясуємо, яка команда є найспортивнішою.
4-5хв
Поставити гімнастичні лави. Перший етап. За сигналом перший біжить так, щоб лава була між ногами, біжить до стійки, оббігає її, назад бігом по прямій, передаючи естафету слідуючому. Другий  етап. Просування в перед  лежачи на животі, підтягуючись руками на гімнастичній лаві. Третій етап: те саме в положенні сидячи ноги нарізно.


7.Перетягування канату
2-3хв
Перемагає команда, яка перетягне канат на свою половину.

Заключна частина
 (3-5 хв)
1.-Ось і добігла кінця наша подорож . А зараз кожен з вас має можливість запустити мильну кульку у подорож. (Вправа на відновлення дихання).
2-хв
Вчитель запускає мильні кульки. Кожен з учнів бере собі одну і дмухає її якнайдалі від стартової лінії поки вона не лопне. У кого довша відстань той і переміг.


2.Вправи на розслаблення м′язів та відновлення дихання (ходьба з глибокими вдихами та видихами)
1 хв





3.Підбиття підсумків уроку

1-2хв
Відзначити найактивніших учнів. Оцінити діяльність учнів на уроці


4.Організований вихід з спортзалу.
До 30 с
У колону по одному





 Тема: "Де козак, там і слава"

Мета:
розширювати кругозір учнів про козацтво; закріплювати знання, отримані на уроках читання та фізичного виховання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати силу, спритність, швидкість; виховувати любов до України , повагу до національних традицій, шанобливе ставлення до запорожців, любов до фізичної культури та спорту, почуття друби, колективізму, взаємовиручки.


Обладнання:



надувні кульки, стрічки, плакати: "У нас одна Батьківщина - наша рідна Україна", "Козацькому роду нема переводу", "Де козак, там і слава", національна символіка, виставка книг та портретів гетьманів України, аудіо-відеозаписи із засобами їх відтворення, декорація української хати, тину килиму, предмети козацького побуту, українські страви: вареники, каша, молоко; посуд; спортивний інвентар: канат, кеглі, м`ячі, обручі, кошики з картоплею, лунки, стійки, фішки.

Звучить козацький марш.
Вчитель:
Де Дніпро наш котить хвилі,
Рве стрімкі пороги,
Там країна вся велична,
Славний край розлогий.
Там козацтво виростало
Слави, волі здобували!
Україно, славний край козачий.


-
Із давніх часів в Україні є добра традиція: після трудового дня проводити свій вільний час, збираючись разом у єдине коло, із розвагами, іграми, позмагатися в спритності та кмітливості.
Сьогодні ми зібралися в нашому родинному колі напередодні Покрови Пресвятої Богородиці та Свята Мужності, щоб довести, що ми є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних і розумних людей – вільних козаків.

Презентація «Козаки»

 -
Історія кожного народу має свої символи. Таким символом України є козаччина, без якої неможлива її історія. Запорізькі козаки свого часу мали суворий розпорядок дня: цілорічно вони піднімалися до сходу сонця, йшли на річку митися та купати коней. Організовували змагання з їзди на конях верхи, підкидали шапку та намагалися поцілити в неї кулею або стрілою, стрибали через рівчаки та загорожі, «рубалися» на шаблях до «першої крові», боролися «на носок», билися «на кулачки».

 Презентація «Джури»
-
                   


Зброєносцями у козацької старшини були джури – осиротілі хлопчики. Джури допомагали своїм наставникам чистити зброю та знаряддя. За допомогою своїх наставників вони опанували майстерність козака: їзду верхи, плавання, пірнання, веслування на човнах, а також брали участь у змаганнях, вивчали козацькі танці «Гопак» і «Повзунець», до яких належали елементи двобою, та елементи боротьби руками та ногами.

Звучить козацька стрілецька пісня «Гей, ви, козаченьки, вітер в чистім полі!».

-
Із давніх давен запорізьким козакам були притаманні гідність, прагнення незалежності, волелюбність і весела  вдача. Недарма в перекладі з тюрської «козак» означає «вільна людина».Змагання козаків і джур були відповідальним випробуванням, адже за їх результатами хлопців приймали до куренів і посвячували в козаки.
           
Сьогодні свято, конкурс нині,
Сьогодні все козацтво наше тут.
І в цьому залі радість лине, Козацькі забави всіх нас ждуть.
Кличе вас Вкраїна-ненька.








Є і шабля, і бунчук.Хоч ще кажуть, ви маленькі,
Та козацький є в вас дух.




Дозвольте вам журі представити,
Хоч і серйозним воно є.
Та голос свій, свою усмішку
Кмітливості та жартам віддає.

-
Визначити, яка команда найкраще та найуспішніше здолає всі випробування, нам допоможуть:

Представлення журі

Задля звитяги,
Задля козацької слави
Розпочнемо козацькі забави!

Гетьман:
-
Я, гетьман козацького війська, наказую провести змагання куренів, щоб підняти бойовий дух і довести мудрість нашого козацтва. Отамани, шикуйте курені!


Козаки об`єднаються в дві команди й шикуються в шеренгу обличчям до журі. Кожний отаман стоїть боком до свого куреня. Отамани оголошують назви своїх команд, разом із командою називають девіз.

Отаман куреня «Козацька шабля»:
-
Наш девіз: «Козаки ми ще маленьки – зате гідна зміна!»

Отаман куреня «Павлоградські козаки»:
-
Наш девіз: «Козаку найперше – воля,
                      Козаку найперше – честь!»

Вчитель:
-
Розпочинаємо змагання з козацької переправи. Здавна в Україні козаки славилися силою та спритністю, мали гострий зір та розумну голову.

1-й конкурс «Переправа на Хортицю»
Команди шикуються в колону по одному. У отаманів гімнастичні обручі. За сигналом отаман , натягнувши обруч, приєднує до себе наступного гравця та дістається наступного обруча, що лежить на підлозі. Там він залишає гравця, а сам біжить до наступного учасника. Перемагає курінь, який першим переправить усіх своїх гравців

Вчитель:
-
Переправилися козаки на Хортицю. Добрий козак розпочинає свій день із козацької їжі. А яка головна козацька їжа? Куліш! Але сьогодні у козацькому меню каша та вареники, дякуючи нашим матусям-господиням, які приготували смачненькі страви. Дізнаємося, хто швидше з`їсть свою порцію каші та вареників: курінь «Козацька шабля» чи «Павлоградські козаки».

2-й конкурс «Вареники»
Беруть по двоє учасників від команди. Одному учасникові зав`язують очі. Він повинен нагодувати варениками свого товариша. Перемагає команда, яка швидше з`їсть вареники.

3-й конкурс «Справжні козаки»
Учасники мають швидко з`їсти свою порцію каші, а отамани куренів – зібрати їх посуд та швидко віднести до суддів.


 Вчитель:
-
Після того як козаки гарненько поснідали, вони вирушали в мандрівку. Щоб дістатися визначеного місця, їм необхідно подолати багато перешкод, які слід оминути чи пробігти «Змійкою»

4-й конкурс «Мандрівка з перешкодами»
Напроти кожної команди – «лунки» (обручі) та «рови» (дві гімнастичні палиці, що покладено паралельно. Наприкінці кожної доріжки – кеглі. Учасник має оббігти «лунки», перестрибнути через «рови», добігти до кеглі та повернутися до команди. Перемагає команда, учасники якої фінішують першими.

Вчитель:
-
Потрапили наші козаки на хутір, де живуть старенькі дідусі та бабусі, яким слід допомогти посадити картоплю навесні та зібрати врожай восени.

5-й конкурс «Посадження та збирання картоплі»
У отамана відро з картоплею. Кожний гравець має розкласти по одній картоплині в кожну «лунку» (обруч) на доріжці та повернутися до команди з порожнім відром. Його він має передати наступному гравцеві, який збирає картоплю з «лунок», оббігає кеглю та повертається до команди. Перемагає команда, яка приходить першою.


Вчитель:
-
Для того, щоб перемагати ворогів, козаки мали влучно стріляти. Подивимося, яка команда краще впорається із наступним завданням.

6-й конкурс «Збий булаву»
Учасникам необхідно за допомогою мішечка з піском збити з відстані 5м кеглі. Учасники різних команд беруть участь по черзі. Перемагає команда, яка зіб`є найбільше кеглів.

Звучить козацька стрілецька пісня.

Вчитель:
-
Наступний конкурс «Історична вікторина»


  1. Які козацькі отамани – герої українського народу – вам відомі? (Сірко Полуботок, Самійло Кішка, Сагайдачний, Хмельницький)
  2. Кого в Україні називали козаком? (Вільного чоловіка).
  3. Де була розташована козацька Січ? (За дніпровськими порогами).
  4. Як називали будівлю, у якій мешкали козаки? (Курінь).
  5. Як називали козацькі судна? (Чайки).
  6. Що було ознакою влади гетьмана? (Булава).
  7. Яка улюблена їжа козаків? (Юшка).
  8. Назвіть озброєння козаків. (Самопали, рушниці, пістолети, списи, луки, стріли, гармати).
  9. Яку назву мали козацькі прапори? (Хоругви)
  10. Назвіть види одягу козаків (Свита, жупан, шаровари, кунтуш, сорочка).


Вчитель:
-
Козаки завжди були сильними, дружними, допомагали один одному.

8-й конкурс «Перетягування канату»
Команди шикуються в одну колону одна напроти одної за лінією та беруть до рук канат. За сигналом вони починають його тягти. Перемагає команда, яка перетягне суперників за свою лінію.

Вчитель:
-
На своєму шляху козаки зустрічали різні перепони, але, я думаю, вони їх подолають.

9-й конкурс «Спритні козачата»
Команди шикуються в колону по одному. За сигналом перші гравці стрибають на великих м`ячах до кеглі, залишають м`ячі й бігом повертаються до своїх команд, займаючи місце останнього гравця. Наступні гравці біжать до кеглі, сідають на м`ячі та стрибають назад. Перемагає команда, яка фінішує першою.

Вчитель:
-
Випробування козаків тривають.

10-й конкурс «Кухоль молока»
У конкурсі беруть участь по одному учаснику від команди. За сигналом вони мають якнайшвидше випити 1л молока.
Вчитель:
-
Козаки завжди були сміливими воїнами, тому вони не зважали на ворогів і дуже швидко заряджали гармати ядрами. Зараз ми дізнаємося, чи вміють наші козаки вправлятися з ядрами.

11-й конкурс «Міцні легені»
У конкурсі беруть участь по одному учасникові від команди. За сигналом вони мають якнайшвидше надути резинову кульку, щоб вона луснула.

Вчитель:
-
Козаки вміли не лише воювати, але й розважатися.

12-й конкурс «Козачок»
Під музичний супровід отамани мають за 1 хв. якомога більше разів набути положення присіду, ногу на п`ятку, руки на пояс.

Вчитель:
-
Добром світяться козачата.
Даруйте Україні вічність, довічно вчіться захищати домівку та рідний край!
Чолом, шановне товариство,
Нам прощатися пора.
Через рік на цьому місці
Затанцюєм гопака.

Дівчата виконують танок.

Після танцю судді нагороджують переможців.

Вчитель:
-
















Дорогі діти! Сьогодні ви довели разом з батьками, що вас справді можна називати нащадками славних козаків. Ви були швидкими, веселими, винахідливими, сильними та дружніми.
Ось і завершилося наше родинне свято. Бажаю всім сили, добра та наснаги. Нехай щастить завжди та в усьому!
                                                        Гарно, діти, грали ви,
Веселилися, змагались.
Показали, як колись
Жили славні козаки –
Наші прадіди й діди.

Майорять козацькі стяги,
Долітають крізь віки.
Славну неньку Україну
Прославляли козаки.

Ви – нащадки славних предків,
Пам`ятайте назавжди!
Будьте сильні та сміливі,
Добрі, чесні й справедливі!
Щоб гордо нести це ім`я та породу,
Бо «Козацькому роду нема переводу!»

Комментариев нет:

Отправить комментарий